مبلمان نئوکلاسیک چیست + نمونه هایی از مبل تخت خواب شو نئو کلاسیک

مبلمان نئوکلاسیک چیست

سبک نئوکلاسیک یکی از محبوب ترین روش های زیباسازی در دکوراسیون خانه می باشد که علاوه بر حفظ اصالت و شکوه از ایده های نو نیز استفاده می کند. طراحی نئوکلاسیک در پی آن است که زیبایی و جلوه سبک کلاسیک را به روشی مدرن و جدید ارائه کند و در عین سادگی، ظرافت آن را به رخ بکشد. همچنین ارتباطی قوی با عناصر طبیعی سبک کلاسیک نیز برقرار کرده است. مبلمان نئو کلاسیک تلفیقی از سبک مبل مدرن و مبل کلاسیک در کنار هم می باشد. در واقع دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک زمانی پدیدار می گردد که سبک های مدرن و کلاسیک نظرمان را برای طراحی منزل جلب نمی کنند. یعنی ما در پی طرح و تم خاصی میان این دو سبک هستیم. در چیدمان خانه به سبک مبلمان نئوکلاسیک از عناصر سازنده هر دو طراحی مدرن و کلاسیک استفاده می شود تا دکوراسیونی جدید را خلق نماید.

ویژگی های سبک نئوکلاسیک

اگر قصد دارید چیدمان خانه ی خود را مدرن و در عین حال ساده اما شیک طراحی کنید، پیشنهاد ما این است که سراغ سبک نئوکلاسیک بروید. در حقیقت فرم های ساده در طراحی مدرن همراه با ظرافت های سبک کلاسیک سبب شده که سبک نئوکلاسیک برای فضاهای مختلف مناسب باشد. به بیان دقیق تر طراحی نئوکلاسیک در پی آن است که زیبایی و شکوه کلاسیک را به روشی مدرن و جدید ارائه کند. حذف وسایل پر زرق و برق و اهمیت به فضای آزاد از ویژگی های منحصر به فرد در سبک نئوکلاسیک می باشد. در طراحی دکوراسیون با متد نئوکلاسیک عموما از رنگ های طبیعی و بدون سایه روشن مثل قهوه ای، عنابی و سبز یشمی الهام گرفته می شود. استفاده از قالب های گچ بری، آینه ها و الگوهای کلاسیک از ویژگی های ضروری در نئوکلاسیک می باشد ک هبا ظرافت به کار رفته است.

ویژگی های سبک نئوکلاسیک

طراحی به سبک مبلمان نئوکلاسیک در چه محیط هایی بهتر است؟

به طور کلی زیبایی دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک در منازلی با متراژ بالا، سقف بلند و پنجره های بزرگ خود را نشان می دهد. همیشه تصور بر این بوده است که خرید مبل استیل برای فضاهای بزرگ کاربردی تر می باشد. ولی می توان با استفاده از مبل های نئوکلاسیک، حسی مدرنیته را به نحو متعادل در فضا ایجاد کرد. فقط لازم است لوازم دکوری که برای طراحی سبک نئوکلاسیک انتخاب می شوند در عین زیباسازی فضا، سادگی را نیز در خود حفظ نمایند. اگر مبلمان کلاسیک انتخاب شما می باشد باید دیوارها و دکوراسیون پذیرایی را به سبک مدرن طراحی نمایید. در ادامه بیشتر به شباهت و تفاوت های مبل نئوکلاسیک، مبل راحتی و مبل کلاسیک می پردازیم.

مبل راحتی چیست؟

به طور خلاصه مبل راحتی همانطور که از نام آن مشخص است اغلب در فضاهایی که برای نشیمن و استراحت مناسب اند و به منظور رفاه و آسایش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. مبل راحتی در بازار با پارچه های بسیار متنوعی ارائه می شود، به همین خاطر معمولا قیمت مبل راحتی ارزان و به صرفه تر از مبل های کلاسیک می باشد. مبل های راحتی بر خلاف مبل های سلطنتی و کلاسیک زیاد تشریفاتی ساخته نمی شوند و با مدل و طرح های متنوعی در فروشگاه ها مشاهده خواهند شد.

بخوانید:  انتخاب رنگ مناسب مبلمان تختخواب شو

مبل کلاسیک چیست؟

در یک تعریف کلی می توان خدمتتان عرض کرد مبل کلاسیک تلفیقی از راحتی و شیک بودن است. در طراحی دسته ها و تاج این مدل مبل از چوب های گردو استفاده می گردد که در گذر زمان کمتر دچار فرسایش شده و انعطاف پذیری بالایی دارند. مبل های کلاسیک بسیار حرفه ای طراحی و ظریف تولید می شوند. پارچه هایی که در ساخت و تولید مبل سلطنتی کلاسیک استفاده می شود بسیار خوش نقش و نگار و در نوع خود با کیفیت و مرغوب به شمار می روند.

برای خرید مبلمان نئوکلاسیک چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

همان طور که بالا تر گفتیم مبل نئوکلاسیک به سبکی از مبلمان و لوازم منزل گفته می شود که در آن شاهد ترکیب ظریفی از سبک کلاسیک و مدرن هستیم. در واقع مبلمان نئوکلاسیک شکل و ظاهری امروزی و جدید دارند؛ اما در جزئیات و ذات آن ها ویژگی های کلاسیک نهفته است. بهتر است در زمان خرید مبل نئوکلاسیک به میزان نوری که در محیط دارید، رنگ و جنس پارچه مبل، ابعاد و سایز مبلمان و جنس چوب کلاف استفاده شده در ساخت مبل نئوکلاسیک توجه کافی را داشته باشید. همچنین توصیه ی ما به شما این است که مبل های شلوغ و طراحی های عجیب مبل نئوکلاسیک را از گزینه های خود خط بزنید.

مبل راحتی و کلاسیک با مبلمان نئوکلاسیک چه تفاوتی دارند؟

مبل های راحتی، کلاسیک و نئوکلاسیک در چهار مورد با هم متفاوت اند. این چهار مورد عبارتند از متریال، قیمت، دکوراسیون داخلی و طراحی و ساخت که به شکل مختصر به هر یک اشاره خواهیم کرد. مبل های کلاسیک و نئوکلاسیک عموما با چوب های گردو و راش تولید می شوند که در مقایسه با مبل های راحتی به طور معمول کیفیت بالاتری دارند. همچنین پارچه هایی که برای روکش مبل کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می شوند از پارچه مبل های راحتی گران تر و مرغوب تر می باشند. مبل های راحتی بیشتر برای استفاده دم دستی و روزمره طراحی می گردند. از این رو ارزان تولید می شوند تا تعویض آن ها آسان تر انجام گیرد. طراحی و ساخت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک رسمی تر و شکیل تر می باشد. ولی مبل های راحتی عامه پسندتر و ساده تر طراحی و تولید می شوند. اگر چه شباهت هایی میان مبل کلاسیک و نئوکلاسیک وجود دارد ولی با همدیگر تفاوت دارند. مبل نئوکلاسیک از ویژگی های مبل کلاسیک استفاده نموده تا با سبکی مبل پا به عرصه مبلمان بگذارد.

تفاوت مبل راحتی و کلاسیک با مبلمان نئوکلاسیک

سبک مبلمان نئوکلاسیک برای دیزاین خانه مناسب است؟

تا به این جا سعی کردیم شما را با ویژگی های سبک نئوکلاسیک و مدل مبلمان نئوکلاسیک آشنا کنیم. همچنین به تفکیک خصوصیات دو مبل راحتی و کلاسیک و تفاوت سبک آن ها با مبل نئوکلاسیک پرداختیم. ولی در نهایت به منظور انتخاب بین مبل نئوکلاسیک و مدل های مبلمان دیگر بسته به چیدمان یا فضایی که در اختیار دارید باید تصمیم گیری نمایید. ولی به طور کلی مبل های راحتی برای خانه های با متراژ پایین کاربرد بیشتری دارند و به راحتی با میز ناهار خوری نقلی که در گوشه سالن یا داخل آشپزخانه قرار داد هماهنگ می گردد. مبل های کلاسیک و نئوکلاسیک سبک های تشریفاتی تری دارند و باید با تم دکوراسیون و لوازم سالن پذیرایی هارمونی دیگر هماهنگی داشته باشند تا نمای بهتری از خود نشان دهند. در سبک مبلمان نئوکلاسیک که هدف ایجاد سبکی مدرن و در عین حال شیک می باشد باید به کوچکترین جزئیات در دکوراسیون از رنگ دیوارها گرفته تا طرح تابلوها توجه داشته باشید.

بخوانید:  صنعت مبل سازی و مبلمان در ایران | صادرات و توسعه

رنگ مبلمان نئوکلاسیک

به منظور انتخاب رنگ مبلمان، مهم ­ترین موردی که باید به آن توجه کنید؛ رنگ دکوراسیون منزل می باشد. عناصری مثل پرده، فرش، رنگ دیوار در انتخاب رنگ مبل نئوکلاسیک تاثیر گذارند. گاهی تضاد بین رنگ­ ها جذابیت فضا را بالا می برد اما در برخی مواقع لازم است هماهنگی و تنالیته رنگی مشترکی استفاده شود. این مسئله علاوه بر اصول زیبایی شناسی و روانشناسی رنگ ها؛ به سلیقه شما هم وابسته است.

دیوار تیره و مبل نئوکلاسیک روشن

در نماهای نئوکلاسیک استفاده از گچبری های زیبا و پر جزییات، اکسسوری دکوری چوبی سبک مبلمان شما را زیباتر نشان می دهد. می توانید با انتخاب درست رنگ مبل، رنگ دیوار و پرده را هم بهتر نشان دهید. این هماهنگی با سبک کلاسیک باشد یک حرکت ملایم میان کلاسیک و نئوکلاسیک به وجود می آید که چشم را می نوازد.

دیوار تیره و مدل مبل نئوکلاسیک تیره

به طور معمول رنگ هایی که برای این سبک نئوکلاسیک به کار می روند نوعی ملایم بودن را به سبک کلاسیک می بخشند ولی به کمک یک طراح می توانید رنگ های تیره را هم به نئوکلاسیک وارد کنید.

قیمت مبل نئوکلاسیک

مبلمان نئوکلاسیک جزو مبلمانی با قیمت نسبتا بالا می باشند. در خرید مبل نئوکلاسیک به عوامل مختلفی که بر روی قیمت مبلمان نئوکلاسیک تاثیر گذارند توجه داشته باشید؛ مواردی مثل:

  • اول، جنس پارچه مبل.
  • دوم، میزان تزئینات کار شده بر روی بدنه مبلمان.
  • سوم، خلاقیت در نوع طراحی.
  • چهارم، پارچه مناسب مبل سبک نئوکلاسیک.

یکی از انتخاب های مناسب برای مبل نئوکلاسیک، پارچه مخملی براق و پرزدار می باشد؛ البته پارچه های مخملی مات و بدون پرزهم زیبا هستند. طرح پارچه را نیز می توانید با نمونه های گلدار، طرح­ دار و ساده انتخاب نمایید.

نکات انتخاب پارچه مبل نئوکلاسیک:

  • اول، به اندازه فضا توجه داشته باشید.
  • دوم، پارچه ساده برای فضاهای کوچک تر مناسب است.
  • سوم، پارچه های گلدار مناسب فضاهای باز و بزرگ می باشند.
  • چهارم، ترکیب پارچه ساده و گوسن گلدار ظریف برای خانه های کوچک فکر خوبی می باشد.

جدیدترین مدل مبل نئوکلاسیک

در گذشته با ورود یک مدل از محصول به بازار، می­ توانستیم نمونه­ های یک مدل از مبلمان را در بسیاری از منازل ببینیم و بگوییم این نوع مبلمان مد شده است. اما این روزها تنوع در طرح و رنگ مبلمان و وسایل منزل آن قدر زیاد شده است که برای هر سلیقه و سبک دکوراسیون مبلمان در بازار موجود هستند.

به صورت کلی مبل نئوکلاسیک در دو تنالیته رنگی وجود دارد:

  • اول، مبلمان نئوکلاسیک با رنگ تند.
  • دوم، مبل نئوکلاسیک با رنگ­ های ملایم خنثی.

این دو تنالیته در فروشگاه­ های مبلمان مشاهده می­ شوند. شاید بتوان گفت؛ انواع مبل نئوکلاسیک طوسی، مبل نئوکلاسیک سفید و یا رنگ ­هایی مثل آبی و سورمه ­ای را می ­توان جزو انواع مبل نئوکلاسیک پرطرفدار امروز دانست.

انواع مبل نئوکلاسیک برای نشیمن و پذیرایی

شاید در نگاه نخست ظاهر مبل راحتی نئوکلاسیک مثل مبلمان راحتی دیگر که به اسم راحتی شناخته می ­شوند نباشد، اما هنگامی که روی این نوع مبلمان می­ نشینید متوجه خواهید شد که نسبت به مبلمان تخت خوابشو هم سبک خود و یا مبل کلاسیک بسیار راحت می باشد. این نوع مبلمان برای افرادی که به دکوراسیون فضای نشیمن خانه اهمیت می ­دهند و در پی خرید مبلمانی زیبا و باشکوه برای نشیمن می باشند و در عین حال راحت بودن آن برایشان مهم می باشد، انتخاب خوبی است. همچنین اگر پذیرایی و نشیمن منزل شما فضای مشترکی است، مبل راحتی نئوکلاسیک می ­تواند نیاز شما را برطرف سازد.

مبل ال نئوکلاسیک یکی دیگر از انواع مبلمان نئوکلاسیک می باشد که به خاطر ظاهر جذاب خود هم برای پذیرایی و هم برای نشیمن قابل استفاده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *