آشنایی کامل با بهترین نوع مبل برای منزل

آشنایی کامل با بهترین نوع مبل برای منزل

در طراحی داخلی خانه، بدون شک دکور کردن قسمت پذیرایی یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین بخش‌هاست که نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد. اهمیت پذیرایی یا نشیمن خانه از این جهت است که بیشترین زمان کنار هم بودن اعضای خانواده در این بخش سپری می‌شود و از سوی دیگر به نوعی اولین قسمت پس از ورود به منزل است که در معرض دید قرار می‌گیرد. بنابراین، نوع مبلمان اهمیت زیادی دارد و باید هم زیبا باشد و هم کارایی خوبی داشته باشد. در این مقاله با بهترین نوع مبل برای منزل آشنا می‌شوید.

بهترین نوع مبل برای منزل چه مبلی است؟

یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین نوع مبل برای منزل، سبک طراحی داخلی منزل شما است. باید به دنبال مدل‌هایی از مبلمان باشید که با دکوراسیون خانه شما هماهنگی مناسبی داشته باشد و زیبایی فضای خانه را افزایش دهد. برای مثال، در خانه‌هایی که از سبک‌های مدرن برای دکوراسیون استفاده می‌شود، بهتر است مبلمانی با طراحی‌های ساده و بدون طرح انتخاب کنید. وجود طرح‌ها و نقوش پرپیچ و خم باعث از بین رفتن هماهنگی و هارمونی در دکوراسیون مدرن منزل شما می‌شود.

از طرف دیگر، برای انتخاب بهترین نوع مبل برای منزل یا به‌ طور کلی بهترین نوع مبلمان خانگی برای خانه‌های با سبک دکوراسیون کلاسیک، گزینه‌های بیشتری وجود دارد. در این نوع خانه‌ها می‌توانید از طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و رنگ‌ها استفاده کنید و برای استفاده از مدل‌های بزرگ و مجلل هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بخوانید: مبل تخت خواب شو دونفره

انواع مبل که قبل خرید باید بشناسیم!

انتخاب بهترین مدل مبلمان برای چیدمان پذیرایی، بستگی به عوامل مختلفی مانند متراژ خانه، نوع پذیرایی، سبک دکوراسیون و سلیقه شخصی دارد. در ادامه با انواع مبلمان آشنا می‌شوید تا بتوانید بهترین نوع مبل برای منزل را انتخاب کنید.

  • مبلمان راحتی

مبلمان راحتی

در چند سال اخیر، مبلمان راحتی به دلیل تنوع بالای مدل‌ها و طرح‌هایش، بین خانواده‌ها و مشتریان طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع مبلمان به دلیل شکل ساده و مدرن خود، به راحتی در هماهنگی با دیگر وسایل دکوری منزل قرار می‌گیرد و می‌تواند در تمامی مدل‌های دکوراسیون محیطی ظاهر شود. این نوع مبلمان معمولا اندازه‌های کوچکی دارد که برای استفاده در فضاهای کوچک بسیار مناسب است.

معمولا، مبلمان راحتی از یک کاناپه اصلی و دو مبل تکی تشکیل شده است؛ اما می‌توان از صندلی‌های با طرح‌های متفاوت نیز به جای مبل‌های تکی استفاده کرد. این نوع مبلمان برای ایجاد فضایی آرام و مناسب برای استراحت طراحی شده است. با استفاده از این مبلمان، نمی‌توانید فضایی مجلل و شیک را در خانه خود ایجاد کنید؛ اما در صورت داشتن فضای کافی، می‌توانید با تقسیم فضا و استفاده از مبلمان راحتی، محیطی آرام و خصوصی برای استراحت خود داشته باشید.

  • مبلمان اسپرت راحتی

در صورتی که فضای پذیرایی منزل شما بزرگ است، می‌توانید با در نظر گرفتن دکوراسیون آن، مبل راحتی اسپرت را انتخاب کنید. برای استفاده‌های معمولی و دورهمی‌های خانوادگی، مبلمان راحتی اسپرت بهترین گزینه محسوب می‌شود.

همواره توصیه می‌شود قبل از خرید مبلمان برای پذیرایی منزل، ابعاد آن را در نظر بگیرید. بهتر است مبلمانی را که مناسب ابعاد پذیرایی منزل شما باشد، انتخاب کنید. مبلمان اسپرت در طرح‌های ال نیز در بازار موجود هستند و اکثر افراد تمایل به ایجاد دکوراسیون خاص و متفاوت با استفاده از آن در منزل خود دارند. 

  • مبلمان ال

مبلمان ال یکی از مدل‌های محبوب مبل‌های راحتی مدرن است که به دلیل راحتی استفاده و شکیل بودن در دکوراسیون منزل، در دو دهه گذشته بسیار طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع مبلمان به دلیل شکل خاص خود که دارای زاویه ۹۰ درجه است، بسیار مناسب استفاده در فضاهای کوچک است. با قرار گرفتن مبلمان ال در کنار دیوار و بهره‌گیری از نقاط پرت فضا می‌توانید یک چیدمان خاص و زیبا داشته باشید.

بخوانید:  مبلمان نئوکلاسیک چیست + نمونه هایی از مبل تخت خواب شو نئو کلاسیک

مبلمان ال در حالت کلی دارای شکلی ساده است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از اکسسوری‌های مختلف، دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید. اگرچه اگر به مدل‌های دیگر مبلمان علاقه دارید ولی متراژ منزل شما اجازه استفاده از آنها را نمی‌دهد، می‌توانید از مدل‌های خاص مبلمان ال در طرح‌های کلاسیک، سلطنتی، چستر، فرانسوی و بسیاری موارد دیگر نیز استفاده کنید. اینگونه می‌توانید به زیبایی و جلوه در دکوراسیون منزل خود را افزایش دهید و همچنین فضای بیشتری در پذیرایی خود ایجاد کنید.

از معایب و مزایای مبلمان ال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای مبلمان ال معایب مبلمان ال
مناسب برای فضاهای کوچک یکپارچه بودن مبلمان  
طراحی جمع و جور متصل بودن مبل ال
استفاده از فضای پرت منزل عدم وجود تغییر جهت

ترکیب مبلمان ال با انواع اکسسوری‌های دکوراسیون به سادگی امکان‌پذیر است و می‌تواند ظاهر منزل شما را به سادگی دگرگون کند. استفاده از پاف، پتوی مبل، و صندلی‌های تکی در رنگ‌های متضاد می‌تواند به زیبایی خانه شما افزوده و در عین حال، فضای نشستن بیشتری را فراهم کند.

مبل چستر بدون شک یکی از زیباترین مدل‌های مبلمان است که با توجه به سلیقه‌های گوناگون، مورد توجه قرار می‌گیرد. این نوع مبلمان به دلیل استحکام بالا و نحوه دوخت ویژه خود، عمر بیشتری نسبت به سایر مدل‌های مبلمان دارد و به طولانی مدت شکل خود را حفظ می‌کند. همچنین، مبلمان چستر با زیباییی که به محیط می‌بخشد، مناسب برای استفاده دائمی است و بسیار راحت است.

از آنجایی که مبلمان چستر معمولاً ابعاد بزرگی دارد و فضای زیادی را اشغال می‌کند، این می‌تواند موجب شود که همه افراد نتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. اگر فضای کافی برای استفاده از یک ست کامل مبل چستر را ندارید، می‌توانید با استفاده از یک کاناپه سه‌نفره چستر، زیبایی و استایل آن را در خانه خود به نمایش بگذارید.

مزایا مبلمان چستر معایب مبلمان چستر
دوخت ویژه فضای بزرگی را اشغال می‌کند.
استحکام بالا عمر زیاد محصول ممکن است باعث دلزدگی کاربر شود.

 

  • مبلمان استیل

مبلمان استیل یا سلطنتی یک نوع مبلمان خاص است که معمولا از چوب‌های منبت‌کاری شده، پارچه‌های باکیفیت و گران قیمت و دوخت‌های به خصوص تشکیل شده است. این نوع مبلمان، ظاهری سلطنتی و مجلل دارد که می‌تواند فضایی لوکس و شکوهمند در خانه شما ایجاد کند. اما با وجود زیبایی بی‌نظیر آن، مبلمان استیل برخلاف ظاهرش، زیاد راحت نیست و نمی‌توان ساعت‌ها روی آن نشست.

دکور کردن خانه با استفاده از مبل استیل یا سلطنتی هزینه‌های بالایی دارد. به غیر از هزینه بالای خود مبلمان، اضافه کردن سایر عناصر دکوری که می‌تواند محیط را تکمیل کند مثل پرده و فرش نیز نیاز به هزینه‌های قابل توجهی دارد تا زیبایی مبلمان به درستی به نمایش درآید.

مزایا مبلمان استیل معایب مبلمان استیل
کیفیت بالای مبلمان راحت نبودن
ظاهر مجلل هزینه بالا

 

  • مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک به مدل ساده‌تری از مبلمان استیل است که دسته‌های ساده‌تری داشته و به اندازه مبلمان استیل مجلل و کار شده نیست. این نوع از مبلمان با ظاهر ساده و در عین حال شیک خود، گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به دنبال ایجاد فضایی ساده و در عین حال رسمی هستند. مبلمان کلاسیک نسبت به مبلمان استیل راحت‌تر هستند.

در بسیاری از مدل‌های مبلمان کلاسیک، قسمت‌های پشتی و نشیمن قابل جابه‌جایی هستند که این ویژگی باعث می‌شود نظافت مبلمان ساده‌تر باشد و همچنین تعویض رویه مبلمان نیز آسان انجام شود. به همین دلیل، این گزینه برای افرادی که علاقه زیادی به تغییر دکوراسیون، به خصوص بازی با رنگ‌ها دارند، بسیار مناسب است.

  • مبلمان تخت خواب شو

مبل تختخوابشو یا کاناپه تخت خواب شو نوعی از مبلمان است که به صورت تخت خواب و مبل قابل استفاده است. مبلمان تخت خواب شو را هر وقت که بخواهید می‌توانید به شکل تخت خواب در بیاورید و روی آن استراحت کنید و هر وقت که به آن احتیاج ندارید، آن را به صورت یک مبل راحتی در بیاورید.

بخوانید:  انتخاب رنگ مناسب مبلمان تختخواب شو

مبل فلزی تخت خواب شو و مبل تخت خواب شو یک نفره دو نوع متداول مبلمان تخت خواب شو هستند. این مبلمان برای مکان‌های کوچک بسیار مناسب است. این مبلمان هم ظاهر شیکی دارند و هم فضای کمی را اشغال می‌کنند و هر وقت که بخواهید می‌توانید آنها را به شکل تخت در بیاورید و از آن استفاده کنید.

در هنگام انتخاب بهترین نوع مبل برای منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام انتخاب بهترین نوع مبل برای منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین نوع مبل برای منزل خود، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  1. متراژ و ابعاد فضا: ابتدا اندازه و ابعاد فضای پذیرایی یا اتاقی که می‌خواهید مبل را در آن قرار دهید را اندازه‌گیری کنید تا بتوانید مبلمانی را که بهترین مناسبت را با ابعاد موجود داشته باشد، انتخاب کنید. اگر سالن کوچکی دارید، استفاده از مبلمان راحتی و مدرن به شما پیشنهاد می‌شود؛ چرا که مبلمان سلطنتی در فضای کوچک جلوه زیبایی ندارد.
  2. سبک و طراحی: با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون داخلی منزلتان، مبلمانی را انتخاب کنید که به طراحی کلی مناسب باشد. مثلا مبلمان مدرن، کلاسیک یا ال.
  3. راحتی و کیفیت ساخت: از نظرات و تجربیات دیگران در مورد کیفیت ساخت و راحتی مبلمان مطلع شوید. مبلی که راحت است و از جنس و مواد باکیفیت ساخته شده باشد، انتخاب مناسبی است.
  4. جنس و مواد استفاده شده: نوع جنس مبلمان، مانند چوب، چرم، پارچه و سایر موارد، نقش مهمی در زیبایی، دوام و نگهداری آن دارد. مطمئن شوید جنس مبلمان با نیازهای خانواده و محیط منزلتان سازگار است.
  5. قابلیت تمیزکاری: انتخاب مبلمانی که به راحتی قابل تمیز کاری است مناسب است. برخی از مبلمان قابلیت این را دارند که پشتی صندلی به راحتی برداشته می‌شوند و قابلیت شستشو را راحت‌تر می‌کنند.
  6. تطبیق با سایر اجزای دکور: مبلمان انتخابی باید با سایر اجزای دکوراسیون داخلی منزل شما سازگاری داشته باشد، از جمله رنگ دیوارها، فرش و لوازم دیگر باید با منزل شما همخوانی داشته باشد.

اصلی‌ترین ویژگی‌های مبلمان مناسب برای منزل شما

برای انتخاب مبل، در ابتدا باید به بودجه‌ی موجود خود توجه کنید. اگر تمایل به استفاده از مبلمان با جنس گران‌ قیمت یا استفاده از بهترین نوع پارچه برای آن دارید اما در عین حال انتظار دارید که هزینه‌ها محدود باشد، احتمالا خرید موفقیت‌آمیزی نخواهید داشت. اینکه هزینه بیشتری را بپردازید به معنای داشتن یک مبلمان با دوام و کیفیت بهتر است.

توجه به ابعاد مبلمان نیز بسیار حیاتی است، باید اندازه مبلمان را با متراژ فضای موجود در نظر بگیرید. همچنین، رنگ‌بندی بدنه و پارچه مبلمان باید با فضای داخلی منزلتان هماهنگ باشد. این دو عامل به ظاهر ساده، نقش بسیار مهمی در ایجاد یک محیط دلنشین در منزلتان دارند.

بخوانید: مبل تخت خواب شو یک نفره

سخن پایانی

در این مقاله از فالوسوفا با بهترین نوع مبل برای منزل آشنا شدید. توجه کنید مبلمان باید با دکوراسیون شما هماهنگ باشد و با فضای خانه شما سازگاری داشته باشد. شما می‌توانید تمام مبلمان گفته شده را با بهترین کیفیت از فالوسوفا خریداری کنید و بهترین خرید را داشته باشید.

سوالات متداول

  1. بهترین مبلمان برای منزل چه مبلمانی است؟

مبلمان کلاسیک و سلطنتی برای فضاهای مجلل و استفاده از مبلمان راحتی، چستر و ال برای خانه‌های با طراحی دکوراسیون مدرن مناسب است.

  1. کدام نوع مبلمان راحت‌تر است؟

مبلمان تخت خواب شو و مبلمان راحتی از بهترین و راحت‌ترین نوع مبلمان است.

  1. چه نوع مبل هایی بادوام‌تر است؟

مبلمان چستر بهترین و با دوام‌ترین مبلمان است که استحکام بالایی دارند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *